W.v.S Horssen over Bever Automatisering

×

Na één jaar hadden we alle kosten terugverdiend

Aan de rand van Horssen ligt het familiebedrijf W.v.S. Hydrauliek & Verhuur. Een plek waar de geur van olie, staal en aanpakken samenkomt. In de werkplaats wordt gesleuteld aan grote machines, tractoren en kranen, terwijl buiten de hoogwerkers en shovels alweer klaarstaan voor verhuur. Cindy – verantwoordelijk voor administratie, balie en het eerste klantcontact – neemt ons mee in hun verhaal.

Onze grootste tak is de hydrauliek: reparaties, onderhoud, kranen, vrachtwagens, noem maar op. Daarvoor hebben we twee servicevrachtwagens de weg op, volledig ingericht, inclusief tablets voor de monteurs. Daarnaast groeit de verhuur enorm hard. Waar we voor corona nog twintig machines hadden, zitten we nu rond de zestig hoogwerkers, kranen en shovels. Dat hadden we toen nooit kunnen bedenken.”

Corona bracht onverwachte kansen. “Iedereen ging klussen en deed zelf projecten. We konden de vraag niet bijbenen. Dat heeft ons echt in een stroomversnelling gebracht.”

Van stapels papier naar digitale rust

Wie denkt dat dit succes vanzelf ging, heeft het mis. Cindy herinnert zich nog goed hoe het vroeger was: “Alles ging op papier. Werkbonnen, onderdelenlijsten, bestellingen… Dat betekende avonden lang met mijn man blaadjes nakijken en onderdelen opzoeken in dikke boeken van Granit Parts. Monteurs zijn geen schrijvers, dus er werd nogal eens iets vergeten of het was niet te lezen. Kost ontzettend veel uren.”

De overstap naar Bever Automatisering en Powerall veranderde alles. We wilden zo snel mogelijk beginnen. In september, oktober hadden we contact gelegd met Bever en in januari wilden wij echt starten. Dat is gelukt. “Binnen een paar weken draaiden we volledig digitaal en na een jaar hadden we de kosten eruit. Tablets en scanners maakten het werk makkelijker én betrouwbaarder. Nu is het bijna papierloos op kantoor. Ik kan me niet meer voorstellen dat het ooit anders ging.”

Slimmer verhuren met de nieuwe module

Omdat de verhuurtak zo hard groeit, test W.v.S. nu de nieuwe verhuurmodule van Powerall. Cindy is enthousiast: “Vooral het wisselen van machines binnen één order is een uitkomst. Vroeger moesten we een nieuwe order aanmaken, waardoor klanten soms meerdere facturen kregen. Nu blijft alles overzichtelijk op één order. Ook accessoires toevoegen gaat veel makkelijker. Dat lijkt misschien een klein detail, maar in de praktijk scheelt dat enorm veel tijd.”

Het mooiste vindt Cindy dat haar dochter er helemaal in meedraait: “Zij pakt de verhuurtak nu op en zit boven op de nieuwe verhuurmodule. Ze geeft feedback, test alles en denkt mee. Voor haar is dit niet alleen een leerschool, maar ook een kans om de toekomst van ons bedrijf mee vorm te geven. Dat maakt het extra waardevol.”

Alles onder één dak: ook ICT en telefonie

Niet alleen de software komt bij Bever vandaan. Sinds kort verzorgt Bever ook de ICT en telefonie van W.v.S.: een stap die veel rust geeft. “Voorheen hadden we dat allemaal los: telefonie bij een extern bedrijf en de ICT bij een bekende van ons. Nu is alles bij Bever ondergebracht. Eén aanspreekpunt, korte lijnen, en als er iets is, bel ik gewoon de helpdesk. Dat scheelt zóveel gedoe. Je bent al druk genoeg met de dagelijkse zaken, dan wil je niet ook nog tien leveranciers achterna bellen.”

Ook technisch merkt Cindy verschil: “We hebben nieuwe barcodescanners, een bedrijfstelefoon die je onderweg kunt doorschakelen en alles werkt gewoon. Zelfs de kleine puntjes worden opgepakt. We werden na de oplevering nog nagebeld: loopt het goed, zijn er problemen? Dat voelt gewoon heel betrouwbaar.”

Eenvoud en generatie­bestendig

Wat Cindy het meest waardeert is de gebruiksvriendelijkheid. Lachend vertelt ze: “Toen we net begonnen met Powerall zat mijn dochter van veertien al naast me. Ik zei: boek jij dit eens in. En ze had het zo door. Inmiddels is ze 19 en runt ze grotendeels de verhuurtak. Dat zegt eigenlijk alles over hoe eenvoudig en toegankelijk het systeem is.”

Blijven vernieuwen

De blik van Cindy is helder: “Wat ik van Bever verwacht? Blijven vernieuwen. Wij zijn altijd nieuwsgierig naar nieuwe features en jullie lopen daarin voorop. Andere bedrijven vragen mij soms hoe wij dingen doen. Dan zeg ik: één druk op de knop, zo makkelijk. Dat laat zien hoe ver we zijn gekomen.”

Klantervaringen

Review sterren

Bever heeft een goed gevulde gereedschapskar

Rick Terpstra – Van der Werf Mechanisatie

Review sterren

Powerall past bij onze branche. Je ziet dat machines en reparatie historie centraal staan.

Frank van Deursen – Inpieq

Review sterren

Door het gebruik van de Powerall Werkbon App weet ik dagelijks precies wat er onder de streep overblijft.

Erik Jansen – Siderius Heftrucks

Review sterren

Door Powerall hebben we een vlottere verwerking van de bonnen en houden we direct overzicht voor de klant en onszelf

Dick Ranter – Ranter Techniek

Ruim 30 jaar ervaring

Kennis van uw branche

Ervaren consultants

Persoonlijk contact