Voets

Voets, Noord- en Zuid-Holland

×

Drie vestigingen, één uitdaging

Wijnand Voets staat aan het roer van een familiebedrijf met diepe wortels in de landbouwmechanisatie. Sinds 2022 vormt hij samen met zijn broer Arnold Voets en compagnon Teus van Ekeren de directie van Voets, een mechanisatiebedrijf met drie vestigingen in Noord- en Zuid-Holland. “We zijn ooit in 1932 begonnen als loonbedrijf, mijn overgrootvader stond aan de wieg. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een full-service leverancier voor de landbouw, veehouderij en aanverwante sectoren,” vertelt Wijnand.

Wat ooit begon als een lokale onderneming, bedient inmiddels een breed scala aan klanten: van akkerbouwbedrijven tot gemeentes, van boomkwekerijen tot sportverenigingen. “Naast ons hoofdmerk New Holland voeren we ook diverse andere landbouw-, tuin- en park merken, voorbeelden zijn Giant, Kverneland, Husqvarna, Honda. We leveren alles wat onze klanten nodig hebben om hun werk te doen.” 

Met locaties in Hazerswoude, Hoofddorp en Wieringerwerf en meer dan 80 medewerkers, groeide Voets gestaag. Maar zoals bij veel snelgroeiende bedrijven bracht die groei ook uitdagingen met zich mee. “In 2017 stonden we voor een softwarewissel bij onze toenmalige leverancier. Toen rees de vraag: moeten we niet meteen breder kijken? Zo zijn we in gesprek gekomen met Bever Automatisering.”

Die gesprekken leidden in 2018 tot een volledige overstap naar het Powerall-systeem van Bever, in één keer voor alle vestigingen. Een bewuste, maar geen gemakkelijke keuze. “Een ERP-systeem vervangen heeft impact – iedereen kreeg ermee te maken. Hoe goed je ook voorbereidt met trainingen, het is toch wennen. Sommige medewerkers hadden het gevoel dat ze ineens veel meer moesten administreren.”

Bij Voets: Van papier naar proces

“Voorheen deden we alles met pen en papier: werkbonnen, urenregistratie, inkoopfacturen – dat ging nog met losse papiertjes en stempels. Dankzij Bever zijn we volledig overgestapt op digitale processen. Werkplaatsregistratie verloopt nu via een app, inkoopfacturen worden volledig digitaal verwerkt en bedrijfsrapportages kunnen we maken via Power BI.”

De grootste winst? “Structuur. We hebben meer grip gekregen op het hele proces. Iedere afdeling – magazijn, verkoop, werkplaats – werkt in hetzelfde systeem. Alles is gekoppeld. En via de Bever-advertentiekoppeling kunnen we nu direct vanuit het systeem machines met foto en tekst doorplaatsen naar verkoopwebsites.”

De praktijk voorop

Wat Wijnand waardeert in Bever is de praktische benadering. “De helpdesk is goed bereikbaar en denkt mee. En Bever ontwikkelt door. Ze lopen wat mij betreft voorop qua functionaliteit.” Zo is de samenwerking met New Holland de laatste jaren intensiever geworden en daar profiteren wij als dealer van. “We kunnen voorraad en orders nu direct synchroniseren en dat bespaart veel tijd.”

Ook de verkoop profiteert. “Onze verkopers gebruiken de CRM-app van Bever. Daarmee hebben ze alle klantgegevens, machinehistorie en offertes binnen handbereik. Dat ondersteunt echt bij het doen van zaken in de regio.”

Rust in de organisatie

De implementatie vroeg tijd en geduld, maar inmiddels is de organisatie erin meegegroeid. “Verandering roept altijd wat weerstand op. Dat is logisch. Maar inmiddels plukken we de vruchten ervan. Het systeem is volledig geïntegreerd in onze dagelijkse processen.” Met een personeelsbestand waarvan de helft uit technische mensen bestaat – monteurs binnen én in de buitendienst – blijft Voets inzetten op kwaliteit en bereikbaarheid. “Onze servicedienst is 24/7 beschikbaar. Onze service is ons handelsmerk. Dat willen we vasthouden, ook als we verder groeien.”

Voor Wijnand is de koers duidelijk: “We willen gezond doorgroeien met behoud van ons huidige serviceniveau én het familiaire karakter van ons bedrijf. En daar hoort een systeem bij dat die groei ondersteunt zonder de menselijke maat te verliezen. Bever helpt ons daar dagelijks bij.”

Voets

Klantervaringen

Review sterren

Bever heeft een goed gevulde gereedschapskar

Rick Terpstra – Van der Werf Mechanisatie

Review sterren

Powerall past bij onze branche. Je ziet dat machines en reparatie historie centraal staan.

Frank van Deursen – Inpieq

Review sterren

Door het gebruik van de Powerall Werkbon App weet ik dagelijks precies wat er onder de streep overblijft.

Erik Jansen – Siderius Heftrucks

Review sterren

Door Powerall hebben we een vlottere verwerking van de bonnen en houden we direct overzicht voor de klant en onszelf

Dick Ranter – Ranter Techniek

Ruim 30 jaar ervaring

Kennis van uw branche

Ervaren consultants

Persoonlijk contact